donderdag 26 september 2013

MIJN KOOLHYDRAAT ARM DIEET.... deel 1

MIJN KOOLHYDRAAT ARM DIEET....
deel 1

Wouw wat een verschil, ik kan eten wat ik wil en heb geen trek meer tussendoor, zou brood dan echt de boosdoener zijn? in ieder geval voel ik me erg goed, ik eet in de ochtend voornamelijk fruit... meloen, nectarines en peer op het moment en in de middag een salade of een soepje,

gisteren had ik een soep gemaakt:

Recept
Gepureerde groenten tomaten soep:


1 liter water 2 bouillon blokjes een wortel en een knoflook geraspt in dat water en toen het kookte een blikje gehakte tomaten erbij en dat met 1 laurierblaadje 10 tot 20 min laten koken, net hoeveel tijd je hebt....
ondertussen een uitje grof snijden en 1 paprika en dat in een beetje olijfolie opbakken en ook bij het water doen, alles verder laten koken tot 20 min of je geen tijd meer hebt als het iig maar 10 min gekookt heeft, de laurier eruit halen en pureren met een blender of staafmixer, daarna proeven en eventueel op smaak brengen met peper en zout....

heerlijk ik ben gek op soep , voor mij is soep echt comfort voedsel, dat geeft het gevoel van een warme knuffel van binnen....

smidags eet ik wat plakjes vleeswaren, wat kaas met augurk en dat soort dingetjes en dan sávonds heb ik een lekkere lauwwarme salade met zalm gemaakt:

recept: lauwwarme salade met zalm

de prei snijden in ringen van ongeveer halve cm , wat doperwtjes uit de diepvries en dit samen opbakken, de zalm snijden in plakjes van 2 a 3 mm en die als de prei zacht begint te worden 2 a 3 min mee bakken...

ijsberg sla snijden 1/4 hiervan in dunne reepjes snijden en een grote of 4 kleine augurkjes in plakjes snijden en samen met de sla op een bord verdelen.

De zalm en prei in de pan met wat citroen sap en 1/3 en pakje roomkaas mengen en op smaak brengen met peper en zout...

en dat over het bord met sla verdelen... eet smakelijk,

dit is vooral een recept dat lekker is wanneer je van pure smaken houd!

ik moet zeggen dat het koolhydraat arm eten me tot nu toe goed bevalt , ik ben nu 3 kg kwijt , ik probeer mezelf te vertellen dat ik het doe voor mijn gezondheid, maar het feit dat mijn dokter wel vind dat ik moet afvallen maakt dat ik het lastig vind om niet steeds op de weegschaal te staan...
liefs louise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten