maandag 14 oktober 2013

koolhydraat arm eten deel 4

Alweer even geleden dat ik schreef over hoe het me vergaat met mijn nieuwe eetgewoonten... Zoals iedereen heb ik ook mijn tegenslagen gehad... de eerste 5 kilo was ik in een week kwijt maar daarna heb ik heel lang stil gestaan er ging niets meer af, ook al is dit een dieet waarbij afvallen niet de belangrijkste reden is en ben ik tevreden met mijn lijf en leden en probeer ik vooral zo gezond mogelijk te zijn, toch merk ik dat ik graag wat kilo's kwijtraak... Dat klinkt heel dubbel en zo voelt het ook...

Sinds een paar maanden heb ik een vergroeiing in mijn voet die volgens de dokter veroorzaakt wordt door overgewicht.... Dan kunnen al je waardes op gezond staan, een vergroeiing trekt zich daar niets van aan. Ik wil geen last krijgen met mijn lijf, ik wil me gezond voelen!!!!
En wanneer lopen pijn doet door een vergroeiing voel je je ineens een stuk minder gezond...

Verschillende niveau's binnen mijn bewust zijn veranderen daardoor... was ik eerst tevreden, merk ik dat ik meer en meer moeite krijg met mezelf, en me bewust wordt van wat mijn lijf doet en wat voor invloed het heeft op wat ik allemaal kan.... Ik weet dat een deel opgelost kan worden door weer te gaan bewegen, ( de plannen daarvoor zijn bijna klaar) maar ik voel me gewoon beter met een paar kilo's minder....

Daarnaast kan ik mezelf nog steeds mooi vinden, en een goede relatie hebben met mijn rondingen.... Zoals ik al zei is het een dubbel gevoel en ik merk dat dat invloed heeft op mij.... ik sta ineens vaker op de weegschaal en ik wil toch wel erg graag afvallen....

Mijn dietiste heeft mij verteld dat ik in mijn gewone dagelijkse eten, meer binnen moet krijgen om mijn lijf te overtuigen dat er genoeg binnenkomt om ook vet te laten gaan... Voor iemand die haar hele leven op dieet is geweest voelt dat zo tegenstrijdig... meer eten om vet kwijt te raken.... Toch merk ik dat ik op moet letten.. op gewone doordeweekse dagen grijp ik het liefst naar mager en slank producten...sla komkommer tomaatjes.... water ipv frisdrank zijn al jaren mij normale eetpatroon... alleen wanneer er dan eens iets lekkers op tafel stond kon ik me niet in houden en ookal zat de kamer vol met mensen dan ging ik mij te buiten...

Dat probeer ik nu anders te doen... ik heb redelijk goed in mijn hoofd wat ik wel en niet kan eten... waardoor ik bepaalde dingen makkelijker laat staan.... maar de laatste dagen is mijn lijf in opstand.... ik wil iets, maar ik kom er niet meteen achter wat het is... dat maakt me van binnen ook opstandig... wanneer ik iemand brood zie eten, voel ik de structuur van een ver gebakken broodje in mijn mond.. ik hoef niet te eten om te weten hoe het voelt en proeft... moet ik het gaan visualiseren of is het iets anders dan brood wat ik mis...

Suiker is de boosdoener denk ik zelf, ik heb behoefte aan energie, ik eet nu dusdanig minder brood en liefst ook niet teveel zoetigheid dat suiker misschien wel het probleem is.... is in iedergeval een goed punt om over na te denken....

Het gekke is dat ik nu wel een kilo ben afgevallen.... dat betekend -11 sinds januari en -6 sinds dit dieet... deze ene kilo is zwaar bevochten, met veel momenten het gevoel van opgeven... toch het feit dat ik me beter ga voelen door deze eet gewoonte is een goede motivator om door te gaan... al zou het met een kilo per maand gaan, belangrijkste is dat ik me lichamelijk steeds iets beter ga voelen en dus gaan we door en al gaan de kilo's langzaam... ik ga me beetje bij beetje beter voelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten