woensdag 30 oktober 2013

OOK ZO GEK OP PASTA...

Ik geef toe ik houd van koolhydraten, nu ik alweer 2 maanden bezig ben en al 10 kilo lichter...met een koolhydraat arm dieet merk ik dat ik pasta en lekkere broodjes ga missen... Verse spaghettie saus maakte ik elke week, maar ik had nog niet gevonden hoe ik dat bevredigende gevoel van die spaghetti kon krijgen... tot ik van de week bedacht dat ik een jullienne schiller had en ja hoor nu maak ik van groenten de vorm van spaghetti en ik vind het heerlijk met verse tomaten saus en kaas.... en het de dag erna lekker tomaten room soep gemaakt van de vegetarische spaghetti saus die over was... dat is en goed koop en alle restjes gebruiken...

recept groentespaghettie met vega saus... 4 personen

2 tenen knoflook,
1 spaanse peper (of sambal naar smaak)
2 uien
2 puntpaprika's
een goed rijpe rode paprika
2 blikjes tomaten blokjes in blik of pizzatomaten
1 blokje bouillon (ik gebruik graag groente bouillon)
1 theelepel oregano
1 blaadje laurier
olijfolie

voor de groenten spaghetti
per persoon 2 wortelen en 1/3 e courgette


doe de olijf olie in de pan ,, bak daarin de uien tot ze beginnen te kleuren, voeg dan alle paprika en het spaanse pepertje toe en rasp 2 tenen knoflook boven de pan.... als de paprika goed is aangebakken doe je de 2 blikjes tomaten er bij en de kruiden en het bouillon blokje, dit laat je samen nog 15 minuten sudderen...

dan snijd je met de jullien snijder lange repen van je wortel en van je courgette , deze bak je even aan in de pan tot je wortel a dente is ....

kaas onder in het bord, daarop de groenten spaghetti en daarop de saus.... nu kun je met je vork lekker ronsdjes draaien en eet je alle lagen te gelijk....
eet smakelijk


tomaten creme soep van de vega spaghetti saus....
1 liter water
1 groentebouillon tablet
1 blik tomaten op sap
zout en peper
100 ml room

ik doe 1 liter water in de pan, met de spaghetti saus die over is en een blikje gepelde tomaten dit breng je aan de kook, je haalt het laurierblad eruit en pureert de soep met een staafmixer... je doet de bouillon erbij en laat even sudderen, dan zet je het vuur uit roer je de room erdoor en maak je hem verder op smaak met peper en zout...

eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten